TechDigest heeft een samenvatting van de belangrijkste en meest opvallende trends en ideëen gepresenteerd tijdens de laatste Virtual World Conference in London. Hieronder de eerste tien samengevat via secondlife.blogo.nl:

  1. In 2008 zullen er nog meer virtuele werelden worden gelanceerd.
  2. Virtuele werelden gericht op tieners bieden enorme kansen: een hele generatie tieners groeit nu al op met virtuele werelden en zij vinden dit een vanzelfsprekend onderdeel van hun leven.
  3. Adverteerders snappen het nog steeds niet: veel adverteerders begrijpen nog steeds niet hoe ze virtuele werelden kunnen inzetten voor branding en daarbij communities kunnen betrekken.
  4. Er is een communicatieprobleem: het is nog steeds lastig om aan derden uit te leggen wat virtuele werelden nu precies betekenen.
  5. Er is een enorme groei in het gebruik van virtuele werelden door bedrijven te verwachten: meetings in Second Life of in eigen virtuele intranets, training, conferences.
  6. Virtual producten als moneymakers: de belangrijkste bron van inkomsten voor de vele virtuele werelden zal worden gevormd door microtransacties.
  7. Mobiel: diverse operators, zoals bijv. Vodafone, experimenteren met het koppelen van virtuele werelden en mobiele diensten.
  8. Overheden krijgen interesse: of het nu voor extra belastinginkomsten is of in relatie tot juridische vraagstukken.
  9. Een spel of een virtuele wereld, of beide: de grenzen tussen virtuele werelden en games vervagen.
  10. China goes virtual: zij bijv. de virtuele wereld HiPiHi en zelfs de Chinese overheid met een eigen virtuele werelden.

Het volledige artikel via Techdigest.tv

Over

Als internet marketeer hou ik mij graag bezig met het realiseren van meer klanten en meer omzet via internet. Wil je ook succesvoller worden met online marketing? Neem dan contact met mij op of volg me via twitter of op Google+.