bedrijfsmodel virtuele werelden

Op Digado kwam ik dit artikel tegen met de titel ‘6 Business Models for the Metaverse‘. In het artikel worden de volgende zes bedrijfsmodellen besproken:

1) Virtuele producten verkopen. Van kleding tot land: alles wat je nodig hebt voor je virtuele identiteit. Lees hierover ook meer in dit artikel ‘Geld verdienen met virtuele producten‘ en de marketing van deze producten.

2) Bedrijfsintegratie. Trainingen, brainstormsessies, vergaderingen. Voorbeelden zijn Cisco en IBM.

3) Merkbeleving vergroten. Voor grote ‘first life’ merken kunnen virtuele werelden ingezet worden om de merkbeleving te vergroten door presences te bouwen, virtuele producten te verkopen. Dit is op dit moment een van de meest gebruikte bedrijfsmodellen. Succesvolle voorbeelden hiervan zijn de serie ‘The L-word‘ en de film ‘I Am Legend‘. Lees hierover ook in dit artikel ‘Merkstrategie voor virtuele werelden‘.

4) Content creatie in virtuele werelden. De creatie van een beleving in virtuele werelden wordt door bureau’s als MillionsOfUS, Electric Sheep Company en Lost in the Magic Forest gerealiseerd.

5) Diensten voor virtuele ondernemingen. Nieuwe applicaties en dienste om virtuele ondernemingen en ondernemers te ondersteunen. Voorbeelden hiervan zijn o.a. SLExchange, Shop.Onrez.com.

6) Het opzetten van een eigen virtuele wereld. Voorbeelden hiervan zijn o.a. Coca Cola, Disney, Barbie, CosmoGirl.

Meer op Digado

Over

Als internet marketeer hou ik mij graag bezig met het realiseren van meer klanten en meer omzet via internet. Wil je ook succesvoller worden met online marketing? Neem dan contact met mij op of volg me via twitter of op Google+.