Op het weblog van Second Life schrijft Philip Rosedale (CEO van Linden Lab, makers van SL) het volgende over business in Second Life:

“Er is veel speculatie en scepsis in de media rondom het succes van initatieven uit het bedrijfsleven in Second Life. Ik wil duidelijk maken dat de meest zichtbare aandacht in de media met name de focus heeft gelegd op het gebruik van SL voor brand marketing. De realiteit is echter dat de meerderheid van de bedrijven die in SL actief zijn, zich focussen op meetings en samenwerken en dat dit steeds meer toeneemt aangezien meer bedrijven de efficientie en de unieke eigenschappen van samenwerken in een virtuele wereld ontdekken. Relatief gezien groeit het gebruik van SL voor educatie en werk met een sneller tempo dan de algehele groei van SL, zover wij dat kunnen zien.”

Een interessant observatie mbt de persaandacht. De mogelijkheden voor educatie zijn inderdaad groot voor virtuele werelden. Hierover zal ik overigens op 23 januari ook spreken op het Nationale E-learning Congress.

Meer over merk strategie voor virtuele werelden en bedrijfsmodellen voor virtuele werelden.

Over

Als internet marketeer hou ik mij graag bezig met het realiseren van meer klanten en meer omzet via internet. Wil je ook succesvoller worden met online marketing? Neem dan contact met mij op of volg me via twitter of op Google+.